تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024
8

لزوم توجه ویژه رئیس جمهور به وضعیت جاده‌های بندر لنگه

  • کد خبر : 10851
  • ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۰:۳۹
لزوم توجه ویژه رئیس جمهور به وضعیت جاده‌های بندر لنگه
امام جمعه بندرلنگه خواستار توجه ویژه رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی به وضعیت راه‌ها در بندر لنگه شد.

به گزارش لنگه نیوز، امام جمعه بندرلنگه در خصوص راههای ناایمن شهرستان بندرلنگه گفت: به دلیل وضعیت نامطلوب و نا ایمن جاده‌های بندر لنگه، انتظار و خواست مردم توجه ویژه رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی به وضعیت راه‌ها در بندر لنگه است.

حجت‌الاسلام اسماعیلی‌نیا گفت: بنا به دلایلی سال‌هاست این شهرستان و غرب استان هرمزگان شامل بندر لنگه، بندر خمیر و… مورد بی مهری شدید قرار گرفته‌اند. مهمترین موضوع وضعیت جاده‌های بندر لنگه است زیرا در صورتی که جاده مطلوب و ایمن در دسترس نباشد، پزشک حاضر به مهاجرت به منطقه نمی‌شود و استاد تدریس را نمی‌پذیرد و در سایر عرصه‌ها نیز شاهد محرومیت و عقب ماندگی‌هایی خواهیم بود.

وی تصریح کرد: حتی اگر وضعیت جاده‌ای غرب استان هرمزگان از جمله بندر لنگه را با استان‌های همجوار مثل بوشهر و کرمان مقایسه کنیم، تفاوت فاحش است و قیاس مع الفارق است زیرا وضعیت جاده‌ها در بندر لنگه بسیار اسفناک است.

امام جمعه بندر لنگه گفت: طبق آمار در بندر لنگه از سال ۹۹ تاکنون بیش از ۸۰۰ تصادف رخ داده است که در این تصادفات بیش از یک هزار و ۱۰۰ نفر مجروح شده‌اند و ۶۰ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند. حال اگر شهرهای پارسیان و بندر خمیر را نیز که قبل از این کریدور قرار دارند را نیز در نظر بگیریم میزان تصادفات جرحی و فوتی چندین برابر است به گونه‌ای که در طی سه سال قریب به ۲۰۰ نفر جان خود را در جاده از دست داده‌اند.

وی تصریح کرد: پیگیری‌های زیادی صورت گرفته است اما متأسفانه هر چه فریاد می‌زنیم فایده‌ای ندارد در دولت قبل قول دادند تا قبل از اتمام دوره دولت، مشکلات جاده‌ای حل شود اما متأسفانه عملی نشد و علیرغم تلاش‌های دولت سیزدهم و مسئولان نیز تاکنون نتیجه مطلوبی حاصل نشده است.

حجت الاسلام اسماعیلی نیا گفت: بنا به هر دلیلی که نمی‌دانیم غرب استان هرمزگان به یک قتلگاه بزرگ بنام جاده تبدیل شده است. هفته‌ای نیست که مراسم تشییع جنازه در این منطقه برگزار نشود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://www.lengehnews.ir/?p=10851

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.