تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 19 شوال 1445 Saturday, 27 April , 2024
26
امام جمعه بندرلنگه:

نظارت بیشتری بر مناطق گردشگری و جزایر شود تا هنجار شکنی ها کمتر شود

  • کد خبر : 1070
  • ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱:۱۱
نظارت بیشتری بر مناطق گردشگری و جزایر شود تا هنجار شکنی ها کمتر شود

به گزارش لنگه نیوز ، حضرت آیت الله رکنی امام جمعه بندرلنگه در خطبه ها نماز جمعه این هفته گفتند: برخورد با محبت نسبت به مردم از سفارشات امیرالمومنین(ع) در عهدنامه مالک اشتر است، که مولای متقیان می فرمایند:مردم جامعه بر دو دسته هستند یک دسته برادر هم مذهب و هم دین ، مسلمان است […]

به گزارش لنگه نیوز ، حضرت آیت الله رکنی امام جمعه بندرلنگه در خطبه ها نماز جمعه این هفته گفتند: برخورد با محبت نسبت به مردم از سفارشات امیرالمومنین(ع) در عهدنامه مالک اشتر است، که مولای متقیان می فرمایند:مردم جامعه بر دو دسته هستند یک دسته برادر هم مذهب و هم دین ، مسلمان است و با تو زندگی می کند و وظیفه اقتضا می کند تا با محبت و دوستی برخورد کنی،دسته دوم مسلمان نیستند اما در آفرینش نظیر تو هستند همانطوری که خدا تو را آفریده است،اورا نیز افریده است.

بنابر این او هم تحت فرمان توست شاید از او خطاهایی سر بزند اما تو از آنها  درگذر همانطوری که اگر از تو خطایی سر زد انتظار داری خدا ببخشد.

امام جمعه شهرستان بندرلنگه ضمن اشاره به مسائل مهم هفته اخیر بیان کردند:بیانیه مهم گام دوم انقلاب اسلامی از طرف مقام معظم رهبری بمناسبت اربعین انقلاب در واقع عهدنامه ای است برای نقشه راه آینده و چراغ پر فروغی برای گام نهادن و رسیدن به مقصداصلی.

حضرت آیت الله رکنی به بخشی از این بیانیه اشاره کردند و گفتند که معظم له فرموده اند:جمهوری اسلامی ایران ویژگی هایی دارد ،که از جمله:

۱_برای همه چیز می توان طول عمرمفید و تاریخ مصرف فرض کرد اما شعار های جهانی این انقلاب دینی از این قاعده مستثنی است چرا که ویژگی های مثل آزادی ، اخلاق، معنویت ، عدالت، استقلال، عزت، عقلانیت، برادری در فطرت بشر است، این انقلاب بر اساس این ها بنا نهاده شده، تا این ویژگی ها وجود دارد ،انقلاب پابرجاست.

۲_به نقدها حساسیت مثبت نشان می هد ولی از ارزش هایش فاصله نمی گیرد،بعضی با این جو سازی های دشمن بدانند هیچ گاه مردم از ارزش های انقلابشان عقب نشینی نمی کنند.

۳_انعطاف پذیر و آماده تصحیح خطاب خویش است ، اما تجدید نظر پذیر و اهل انفعال نیست در مقابل دشمن.

۴_پس از نظام سازی به رکود و خموشی دچار نشده است 

۵_به اصول خود به شدت پایبند،و به مرز بندی های خود با رقیبان و دشمنان به شدت حساس ،مرتکب افراط ها و چپ روی های که مایه ننگ برای بسیاری از جنبش ها شده، نشدند.

۶_این انقلاب از آغاز تا به امروز نه بی رحم و نه خونریز بوده و نه منفعل و مردود،در هیچ معرکه ای گلوله ای را اول شلیک نکرده است،ولی پس از حمله دشمن همواره از خود دفاع کرده است،و ضربت متقابل را محکم فرود اورده است.

۷_ از مظلومان و مستضعفان دفاع کرده است،و منحصر به ایران هم نبوده در تمام جهان هرجا مستضعفی بوده از او حمایت کرده و با صراحت و شجاعت در برابر زورگویی ها ایستاده است.

حضرت آیت الله رکنی ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی جاده خاش زاهدان و همچنین عرض تسلیت به خانواده معظم این شهدا گفتند: دولت و همه مسئولان باید هوشیار باشند و این مسئله را بطور جد پیگیری کنند و عوامل خبیث این جنایت را به شدت سرکوب کنند.

ایشان افزودند:به همسایه های شرقی کشور ما هم  هشدار میدهیم که بدانند این راه و رسم همسایگی نیست،نه خودتان توان حفظ مرزها را دارید و از طرفی دیگر این جنایتکاران در خاک شما هستند و ما دسترسی به انها نداریم،به هر حال باید چاره ای شود،ما نمی توانیم شاهد باشیم که یک به یک و پست سر هم عزیزان ما به طرق مختلفی به شهادت برسند.

لینک کوتاه : http://www.lengehnews.ir/?p=1070

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.