تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024
7

طی هفته های آتی احتمال شیوع مجدد کرونا وجود دارد /پروتکل های بهداشتی باید رعایت کنیم

  • کد خبر : 10444
  • ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۱
طی هفته های آتی احتمال شیوع مجدد کرونا وجود دارد /پروتکل های بهداشتی باید رعایت کنیم
سخنگوی ستاد ملی کرونا از احتمال شیوع مجدد کرونا طی هفته های آتی خبر داد.

به گزارش لنگه نیوز، سخنگوی ستاد ملی کرونا اعلام کرد: احتمال افزایش موارد بیماری کرونا در هفته های آینده در کشور زیاد بوده و لازم است علائم زیرسویه‌های جدید اُمیکرون را بهتر بشناسیم.

هشدارهای ستاد ملی کرونا: لزوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در اماکن بسته و پر ازدحام به ویژه در مدارس و دانشگاه ها بسیار است.

توصیه  می شود تزریق واکسیناسیون مجدد برای افراد بالای ۱۸ سال که بیش از ۶ ماه از آخرین نوبت تزریق واکسن گذشته است انجام شود.

آمادگی مراکز درمانی و تیم های واکنش سریع برای شرایط احتمالی گسترش بیماری و تامین داروهای مورد نیاز، تشدید مراقبت های مرزی در مرزهای زمینی، هوایی و دریایی، تشکیل کمیته ویژه ای برای تأمین نیروهای انسانی مورد نیاز مراکز بهداشتی و درمانی با حضور دستگاه های مختلف باید مد نظر قرار گیرد.

علائم زیرسویه‌های جدید اُمیکرون را بهتر بشناسیم: عمادی، عضو کمیته ملی ستاد کرونا: زیرسویه‌های BQ1 و XBB دارای علایم گوارشی مانند تهوع، استفراغ و دل‌درد است.

سالمندان، بیماران پیوندی، سرطانی و افراد با ایمنی بدن ضعیف از جمله افراد آسیب‌پذیرند که بیشتر در معرض ابتلا قرار دارند. این افراد اگر از واکسن قبلی‌شان ۶ ماه گذشته، یک نوبت دیگر تزریق کنند.

در همین پیوند رئیس جمهور به وزارت بهداشت برای تزریق واکسن کرونا دستور آماده باش داد.

رئیسی بیان کرد :وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تمهیدات لازم برای تجهیز و آمادگی مراکز تزریق واکسن را فراهم کند تا همه کسانی که ۶ ماه از تزریق آخرین نوبت واکسن کرونای آنها گذشته، بتوانند به تجدید آن اقدام کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://www.lengehnews.ir/?p=10444

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.