تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024
14

حضور پلیس در ساعات اولیه وقوع زلزله/ امنیت کامل در مناطق زلزله زده برقرار است

  • کد خبر : 9547
  • ۱۲ تیر ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۱
فرمانده انتظامی استان با اشاره به حضور پلیس در ساعات اولیه وقوع زلزله در مناطق آسیب دیده از برقراری امنیت کامل در این مناطق خبرداد و گفت: جهت تسهیل در امداد رسانی، شهروندان از ترددهای غیر ضروری پرهیز نمایند و با پلیس و سایر ارگانها همکاری نمایند.

به گزارش لنگه نیوز، سردار «غلامرضا جعفری» فرمانده انتظامی استان گفت: در همان ساعت اولیه وقوع زلزله، مأموران یگان‌های انتظامی بلافاصله در مناطق حادثه دیده حضور پیدا کردند.

وی با بیان اینکه بلافاصله پاسگاه فرماندهی در مقر یدکی فعال شد، ادامه داد: برقراری نظم و امنیت، محافظت از اموال مردم، اماکن و تاسیسات و همچنین ساماندهی تردد خودروها و امدادرسانی در مناطق زلزله زده از اقدامات پلیس در این مناطق به شمار می‌آید.

فرمانده انتظام هرمزگان با بیان اینکه به محض وقوع زلزله و اعلام آماده باش صددرصدی، سه دسته از یگان ویژه استان به همراه توان نیروهای ستادی و سایر شهرستانهای مجاور به همراه آمبولانس به مناطق زلزله زده اعزام شدند، گفت: علاوه بر وظایف ذاتی، خدمات امدادرسانی، پاکسازی مواصلاتی جاده ها، امنیت و آرامش شهروندان، پیشگیری از سرقت در محلات و منازل و ارسال امکانات پشتیبانی به مناطق آسیب دیده انجام شده است.

این مقام ارشد انتظامی از برقراری امنیت کامل در مناطق آسیب دیده از زلزله خبرداد و گفت: تردد در محور‌های این مناطق با حضور مؤثر مأموران پلیس راهور به صورت روان انجام می‌شود.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان از شهروندان خواست برای سهولت و سرعت در امدادرسانی به مناطق زلزله زده، از تردد غیرضروری پرهیز کنند.

سردار جعفری در خاتمه گفت: پلیس تا آخرین لحظه و عادی شدن وضعیت با تمام توان در مناطق زلزله زده حضور خواهد داشت.

لازم به ذکر است، دو زلزله به بزرگی ۶.۳ دهم ریشتر و ۶.۱ دهم ریشتر به همراه چندین پس لرزه بالای چهار ریشتر بامداد امروز حوالی بندرخمیر و بندرلنگه در استان هرمزگان را لرزاند که متأسفانه تا کنون پنج فوتی و قریب ۴۰ مجروح بر جای گذاشته است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://www.lengehnews.ir/?p=9547

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.