تاریخ : پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 9 ذو القعدة 1445 Thursday, 16 May , 2024
5

ارجاع ابر پروژه ملی «مهرگان» به کارگروه پیمان/ مسیر توسعه بندرلنگه از اقتصاد دریامحور می‌گذرد

  • کد خبر : 9141
  • ۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۵
ارجاع ابر پروژه ملی «مهرگان» به کارگروه پیمان/ مسیر توسعه بندرلنگه از اقتصاد دریامحور می‌گذرد
استاندار هرمزگان گفت: ابر پروژه ملی «مهرگان» در بندرلنگه به مساحت ۱۰ تا ۱۳ هزار هکتار برای به ثمر نشستن از طریق کارگروه پیمان به پیش برده می‌شود.

به گزارش لنگه نیوز، مهدی دوستی بعد از ظهر امروز در سفر به این شهرستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: «مهرگان» ابر پروژه ملی در حوزه پرورش میگو است.

وی افزود: این پروژه به مساحت ۱۰ هزار هکتار که تا ۱۳هزار هکتار نیز قابل توسعه است دومین پروژه بزرگ جهان در این صنعت به شمار می‌ورد.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: مهرگان قادر است چندین برابر مشاغل موجود در بندرلنگه شغل ایجاد کرده، صادرات وتولید ناخالص ملی کشور را نیز توسعه دهد اما به علت بزرگی پروژه راه اندازی آن نیز سخت است.

دوستی ادامه داد: به همین دلیل پروژه مهرگان در کارگروه ویژه پروژه‌های اصلی استان هرمزگان به نام «پیمان» به پیش برده خواهد شد.

وی اضافه کرد: کریدور شرق به غرب و کمربندی لنگه دو پروژه زیرساختی ملی دیگر در این شهرستان است که با اهتمام ویژه‌ای دنبال خواهد شد و پیش بینی می‌شود پروژه کمربندی تا دهه فجر آماده بهره‌برداری شود.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه در تلاشیم گازرسانی به شهرستان لنگه تا پایان سال ۱۴۰۱ انجام شود، خاطرنشان کرد: در راستای تکمیل زیرساخت‌های شهرک صنعتی بندرلنگه نیز تمام اعتبارات لازم جهت برق‌رسانی تخصیص داده شد.

دوستی اصلی‌ترین ظرفیت بندرلنگه را در اقتصاد دریا دانست و گفت: بندر این شهرستان دارای آبخور نامناسب است و اقدامات لازم برای جابجایی این بندر در حال انجام می‌باشد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://www.lengehnews.ir/?p=9141

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.