تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 20 شوال 1445 Sunday, 28 April , 2024
4
معاون امور گمرکی گمرک بندرلنگه:

نزدیکترین گمرک ایران به بازار کشورهای عرب، دستگاه ایکس‌ری ندارد

  • کد خبر : 12828
  • ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۶
نزدیکترین گمرک ایران به بازار کشورهای عرب، دستگاه ایکس‌ری ندارد
معاون امور گمرکی گمرک بندرلنگه گفت: با اینکه این گمرک موقعیت ترانزیتی مهمی دارد و محموله‌هایی که از کشورهای عربی وارد می‌شود باید دقیق بازرسی شود اما همکاران من برای کنترل کالاهای موجود در ماشین‌های ترانزیتی دوطبقه، هنوز از نردبان استفاده می‌کنند و ما حتی یک دستگاه ایکس‌ری و سایر زیرساخت‌های لازم را نداریم.

به گزارش لنگه نیوز، صالحی اضافه کرد: اسکله‌ها مشکل دارند، عمق آب برای پهلو گرفتن کشتی‌ها کافی نیست و کشتی‌های بزرگ نمی‌توانند در این بندر پهلو بگیرند. چاره‌ای نیست جز اینکه کشتی‌ها در فاصله دورتر بمانند و بیشتر کالاها با لنچ و بارچ به ساحل انتقال داده شود.

به گفته وی شناورهای خیلی بزرگ نمی‌توانند به ساحل بیایند در حالیکه با لایروبی یک قسمت از اسکله یا اتصال یک کانال آبی به ساحل، پهلو گرفتن کشتی‌های بزرگ در ساحل امکان‌پذیر می‌شود. این پروژه را از طریق سرمایه‌گذار خارجی می‌توان پیش برد اما کسی به فکر توسعه اینجا نیست.

صالحی بیان کرد: گمرک بندر لنگه با وجود جزایر و موقعیت خاصی که دارد در صورت داشتن مدیریت خوب و اصلاح زیربنای پایانه‌های صادراتی حتی با تداوم تحریم‌های نفتی هم می‌تواند نقش راهبردی و استراتژیک برای جمهوری اسلامی داشته باشد و جای خالی فروش نفت را پر کند اما متأسفانه این موضوع مورد غفلت و بی‌توجهی است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://www.lengehnews.ir/?p=12828

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.