تاریخ : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 11 ذو القعدة 1445 Saturday, 18 May , 2024
8

زنگ خطر رشد و تکثیر پشه آئدس پس از بارندگی/ همشهریان نسبت به بهسازی آب های راکد اقدام کنند

  • کد خبر : 10486
  • ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۰
زنگ خطر رشد و تکثیر پشه آئدس پس از بارندگی/ همشهریان نسبت به بهسازی آب های راکد اقدام کنند
مدیر شبکه بهداشت، درمان و آموزش شهرستان بندرلنگه نسبت به تشکیل آبهای راکد پس از بارندگی ها هشدار داد.

به گزارش لنگه نیوز، دکتر مرتضی سالمی مدیر شبکه بهداشت، درمان و آموزش شهرستان بندرلنگه نسبت به تشکیل آبهای راکد پس از بارندگی ها هشدار داد و گفت: پس از بارندگی شاهد تجمع آبهای راکد در سطح محلات و منازل هستیم و این مسئله به جهت تشکیل زیستگاههای مناسب برای رشد و تکثیر پشه آئدس بسیار مهم بشمار می رود.

وی افزود: کانال های فصلی آب، قایق های فرسوده و غیر قابل استفاده، لاستیک ها، حوض های آب و تمامی ظروف بدون درب که قابلیت تجمع آب در آنها وجود دارد می توانند بعنوان زیستگاه های لاروی آئدس باشند.

دکتر سالمی ادامه داد: آب های راکد سطح معابر و محلات، کانال های فصلی آب، آبهای درون قایق های فرسوده و لاستیک های مستعمل بصورت روتین توسط شهرداری های بندرلنگه و بندرکنگ بهسازی و جمع آوری می شوند و این امر پس از هر بارندگی بصورت ضربتی در این دو شهر انجام می شود.

مدیر شبکه بهداشت، درمان و آموزش شهرستان بندرلنگه خاطرنشان کرد: نیروهای کلکتور شبکه بهداشت بصورت روزانه از تمامی محلات شهر بندرلنگه و بندرکنگ بازدید و آموزش های لازم بمنظور بهسازی و از بین بردن زیستگاهای رشد و تکثیر پشه آئدس به خانوارها داده می شود.

دبیر ستاد کرونا شهرستان گفت: از همشهریان عزیز خواهشمندیم نسبت به بهسازی و تخلیه آب های راکد درون ظروف نگهداری آب، قایق ها و لاستیک های درون منزل اقدام و با این کار به کاهش محل رشد و تکثیر پشه آئدس کمک کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://www.lengehnews.ir/?p=10486

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.