تاریخ : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 11 ذو القعدة 1445 Saturday, 18 May , 2024
9
استاندار هرمزگان :

قانون حریم ۶۰ متری دریا باید بازنگری شود

  • کد خبر : 10360
  • ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۰:۳۰
قانون حریم ۶۰ متری دریا باید بازنگری شود
🔸استاندار هرمزگان با تاکید بر لزوم بازبینی برخی از قوانین خاطرنشان کرد: قانون حریم ۶۰ متر امروزه با توجه به اینکه بلوارهای ساحلی و زیر ساخت‌هایی در سواحل احداث شده است دیگر معنا ندارد.

به گزارش لنگه نیوز، شامگاه گذشه، جلسه شورای اداری استان هرمزگان، به ریاست مهندس دوستی با حضور اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، علی‌‌اکبر صفایی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس، منصور آرامی نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد.

استاندار هرمزگان با تاکید بر لزوم بازبینی برخی از قوانین  خاطرنشان کرد: قانون حریم ۶۰ متر امروزه با توجه به اینکه بلوارهای ساحلی و زیر ساخت‌هایی در سواحل احداث شده است دیگر معنا ندارد و همین امر موجب شده است که ۲ هزار و ۸۶۰ واحد مسکونی در بلوار ساحلی بندرعباس در حریم ۶۰ متر تعریف شوند و با سلب شدن امکان صدور سند برای آن‌ها مردم نتوانند منازل خود را بازسازی کنند.

وی خاطرنشان کرد: بحث فرم جیم نیز نیاز به بازنگری دارد چرا که به دلیل اینکه یک نفری یک وام یک میلیونی گرفته است فرم جیم آن قرمز می‌شود و امکان ثبت نام در نهضت ملی مسکن را از دست می‌دهد.

مهندس دوستی با اشاره به افزایش هزینه‌های انشعاب برق تصریح‌ کرد: در حال حاضر معادل ۱۲هزار واحد مسکونی ساخته شده در استان داریم که الزام قانون حق انشعابی سه میلیون تومانی است در حالی که هزینه‌ها حدود ۱۵ میلیون تومان است و این امر تکمیل زیرساخت‌های برق را با مشکل روبرو کرده است.

وی در پایان با اشاره به سیاست‌های دولت سیزدهم برای خدمت به مردم تصریح‌کرد: در خصوص بازآفرینی شهری  بسته مشخصی را در هرمزگان آماده کرد‌ه‌ایم و تلاش می‌کنیم چهره محلات حاشیه‌ای و بافت فرسوده را با این الگو تغییر دهیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://www.lengehnews.ir/?p=10360

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.