رفتن به بالا

سایت خبری ، تحلیلی ، سیاسی ، اجتماعی ، ورزشی و فرهنگی هرمزگان

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۶
  • السبت ۰ صفر ۱۴۳۹
  • 2017 Saturday 21 October
    بندر لنگه لطیف
    ٢٨(°C)
    وزش باد ۵(mph)
    فشار ٢٩.۶٣(in)
    محدوده دید ٣.٠(mi)
    اشعه فرابنفش 0-Low
    رطوبت ٢٩.۶٣(in)
اوقات شرعی

  • سه شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۸
  • کد خبر : 32525
  • تیتر روز
  • چاپ خبر : آینده بچه هایمان در خطر است/ چه پیشنهادی برای اصلاح نظام آموزشی فشل کشور دارید؟

لطفاً در این بحث ملی مشارکت کنید؛شما نیز همراه باشید و صدایتان را علاوه بر مردم، به گوش وزیر آموزش و پرورش برسانید.همه کمک کنیم و همه، مطالبه گر باشیم.

وزیر جدید آموزش و پرورش، از هنگامی که پای در دفتر وزارت گذاشته، چندین بار بر لزوم تحول در نظام آموزشی تأکید کرده است.البته هنوز برای قضاوت زود است که آیا او واقعاً بانی تحول در نظام آموزشی فشل، عقب مانده، ناکارآمد، استعدادکُش و پر هزینه کنونی خواهد بود یا یک مدیر دیگر در کشور به مصادیق “هزار وعده خوبان یکی وفا نکند” افزوده می شود؟!

واقعیت این است که تحول در نظام آموزشی، یک کار ملی است چرا که به طور جدی و راهبردی، با سرنوشت تک تک انسان های جامعه و نیز کلیت آن، سر و کار دارد.

بنابر این، نباید مردم در این ماجرا صرفاً تماشاگر باشند و همه چیز را به عهده چند مدیر بگذارند تا پشت درهای بسته تصمیم بگیرند؛ به ویژه آن که برخی تجربیات در کشور نشان می دهد گاه برای اصلاح یک روند، تصمیماتی گرفته و کار را خراب تر کرده اند!

بنابر این، اندیشکده آموزش و پرورش عصر ایران، از همه مردم ایران که منتقد نظام آموزشی و نگران آینده فرزندان شان هستند، دعوت می کند اندیشه ها، نظرات و پیشنهادهای خود درباره تحول نظام آموزشی را در زیر همین پست به طور مختصر و مفید و گویا، ارسال کنند.

نظرات شما زیر همین خبر منتشر می شود

برخی از محورها که می توانند مورد بررسی قرار بگیرند و درباره آنها پیشنهاداتی ارائه شود:

– آموزش پدر و مادرها
– آموزش کودکان در ۴ سال نخست زندگی
– روش های آموزش پیش دبستانی
– سن آغاز تحصیلات ابتدایی
– ساعت آغاز به کار مدارس
– میزان ساعات آموزشی مدارس در مقاطع مختلف
– حذف حافظه محوری از مدارس
– کشف و پرورش استعدادها
– آموزش مهارت های زندگی به دانش آموزان
– آموزش مهارت های شغلی
– روش های توسعه خلاقیت
– حفظ شادمانی در دوران کودکی و نوجوانی
– مشق شب
– آموزش زبان های خارجی
– حذف آموزش های زاید و بیهوده از مقاطع تحصیلی
– اصلاح رابطه معلمان و دانش آموزان
– آموزش مداوم و بروز رسانی دانش و بینش معلمان
– انسان محوری در مدارس
– آموزش های خارج از مدرسه
– قطع رابطه کتاب های کمک درسی و کنکور زدگی با مدارس
– کاهش حجم کتاب های درسی
– سنگین بودن کیف دانش آموزان
– به رسمیت شناختن حضور بخش های صنفی و صنعتی و کشاورزی و … در آموزش
– به رسمیت شناختن سبک های متعدد آموزشی و باز گذاشتن دست والدین برای انتخاب سبک آموزشی فرزندان شان
– نحوه همگامی و بروز شدن سریع و مستمر نظام و محتوای آموزشی با روند تحولات علمی و فناورانه جهان
– به رسمیت شناختن نظام های آموزشی خاص مناطق مختلف کشور
– استفاده مستمر و نظام مند از تجربیات کشورهای دیگر
– و … .

لطفاً در این بحث ملی مشارکت کنید؛شما نیز همراه باشید و صدایتان را علاوه بر مردم، به گوش وزیر آموزش و پرورش برسانید.همه کمک کنیم و همه، مطالبه گر باشیم.

منبع : عصر ایران




اخبار مرتبط

نظرات

  • تحول و ایجاد دگرگونی مورد نظر در نظام آموزشی کشور چنانچه در متن به آن اشاره گردید، تغییرات گستره زیادی از بخش های آموزشی را خواستار است.

    چه بسا انتقادی از مدارس و مکان های آموزشی هر چند به صورت غیر جدی از زبان خانواده ای مطرح گردد، اما همان انتقاد بیانگر ضعف و نگرش منفی بزرگی در سیستم باشد.

    چند مشکل در نظام آموزشی را به شرح زیر می دانم:
    ۱. عدم تربیت آموزگار و مربی آگاه به چالش های روز دنیا
    در این زمینه دانشگاه فرهنگیان مقصر تراز اول می باشد چرا که می بایست تمام توان خود را برای رفع این معضل به کار میگرفت. پذیرش آموزگار از طریق برگزاری آزمون تا چه حد اثر بخش است؟ آیا افراد پذیرفته شده از نگرش مطلوب بهره مند هستند؟ مصاحبه های کلیشه ای چقدر از پذیرفته شده ها را پالایش می کند؟

    ۲. تنزل جایگاه معلم
    آموزگاری که احساس عزت و گرامی بودن خود را از دست می دهد و مجبور به مطالبه گری می گردد، مردم و مسئولین چگونه از آن ها انتظار دلسوزی و مسئولیت پذیری کامل را دارند.کابینه دولت جدید موظف به اصلاح این نواقص است.

    ۳. در کدام نظام آموزشی به معلمان می آموزند که دانش آموزان خوب را برای خود گلچین کنید؟!
    دولت به شدت و با قدرت می باید با این عمل ناپسند برخی آموزگاران برخورد کند. اگر نظام آموزشی به فرزندان ما احساس مهم بودن و اعتماد به نفس را منتقل نکند، نمره های اکتسابی ارزش چه چیزی را دارند؟ مدارس ما در کنار پرورش دادن یک دانش اموز یک دانش آموز دیگر را رها یا نابود میکند.

    ۴.در مدارس مختلف ما به چه علت و با چه توجیهی وضعیت تحصیلی را اولویت پذیرش قرار می دهند؟؟
    اگر کمی دقت کنید در خواهید یافت که مدارس ما اکنون نسبت به وضعیت تحصیلی از دانشگاهای معتبر دنیا در مقاطع تحصیلات تکمیلی نیز سخت گیر تر شده اند.

    ۵. دانشگاه فرهنگیان در پرورش معلمانی که آموزنده روش های زندگی، درس زندگی کردن و سالم زیستن به فرزندان باشند نا توان است.

    ۶. ساعات تحصیل در روز برای این نظام آموزشی زیاد است. این تعداد ساعت در صورتی بازده خوبی دارد که سایر عوامل به درستی اجرا گردد و آیین نامه های صحیح در خصوص پرورش تدوین گردند.

    ۷. دریافت هزینه تحصیل از دانش آموز در بسیاری از مدارس بر خلاف تبلیغات وزارت خانه است. امروزه تحصیل رایگان درخواست بزرگی نیست و حق طبیعی خانواده هاست که باید از آن بهره مند گردند. در فلان مدرسه از دانش آموز پول کولر میخواهند در جای دیگر پول ماژیک و در مکان دیگر پول معلم و …
    بزرگترین لطمه را همین خود سری ها به نظام آموزشی وارد کرده است.

    ۸. فقر تحصیلی در مناطق جنوب شرقی هرمزگان، بلوچستان و دیگر نقاط کشور زیاد است. وزیر بزرگوار اقدام جدی در این زمینه انجام دهند.

    ۹. مراجع متصل به وزیر آموزش و دارای اختیار ایجاد گردند تا شکایات مردم به نتیجه برسد. اداره های آموزش و پرورش همواره پشتیبان مدارس و مسئولین بوده اند.



جديدترين خبرها